Ciekawe pomysły na opracowywanie stron wschodzą jak słynne „grzyby po deszczu”, bo coraz większa ilość Nabywców w naszym kraju robi zakupy poprzez internet, a do punktów stacjonarnych idą tylko zapoznać się z konkretnym wyrobem (więc tym, jak między innymi on w faktycznie wygląda). Zdarza się, iż całe biznesy przenoszą się do wirtualnego świata, zwalniając puste lokale i licząc na konkretne oszczędności. Co więcej każdy Odbiorca czasem może liczyć na to, że towar jest rzeczywiście znakomitej jakości, np. żaden inny potencjalny Nabywca go jakiś czas wcześniej nie mierzył. Małe i konkretne firmy zgłaszają się wtedy do agencji reklamowych, aby one zajęły się utworzeniem fascynującej oraz efektywnej strony internetowej. Projektanci stron wymyślają zatem coraz to bardziej niekonwencjonalne strategie, w części oparte na WordPressie.
Najpopularniejszym stylem w 2016 roku była unifikacja szaty ilustracyjnej oraz rozmieszczenia wszelakich aspektów na stronie. Przeważnie była ona rozbita na dwie czy trzy kolumny, ale odbiorcy natychmiast się znudzili powielanymi wzorami. Wszystkie słynne strony internetowe, m in. sklepów z ekskluzywnymi perfumami, prezentowały się podobnie, natomiast to nie ulega wątpliwości przedłożyło się na sprzedaż. Dziś rozkład strony internetowej, projektowanie grafiki i kolejnych aspektów wcale nie dochodzi do skutku już na wymienionych regułach. Osoby stawiające strony zmierzają do podkreślenia swoistych cech dziedziny Klienta.
Styl taki był niezwykle modny oraz polega na zagospodarowaniu poprzez grafikę pełnej szerokości monitora. Przede wszystkim – spostrzegawczość nabywcy wcale nie rozkłada się na różne inne fragmenty, po drugie – zachęca perfekcyjnie dobraną grafiką do późniejszego przeglądania witryny. Ekrany wstępne nasycone są zupełnie fotografiami, grafiką z tekstem lub włącznikami akcji. Mogą być nieruchome lub spełniać funkcję slydera. Sporym walorem jest to, iż niniejsze części dopasowują się do monitorów na laptopach oraz szerokich monitorów. Uznanej jakości szatę graficzną powinno wykonać fachowe studio graficzne.
Obszerna, wysokiej jakości grafika zaciekawi oko niejednego Konsumenta. To nowatorski projekt, aby urozmaicić wizerunek strony. Spora liczba ludzi jest wzrokowcami, zatem jeszcze bardziej opłaca się w nią zainwestować. Krótko mówiąc nie wykorzystujmy jednak z tzw. banków gratisowych grafik, szczególnie wtedy, gdy nasza marka ma się doprawdy kojarzyć z profesjonalizmem. Dużo lepiej zlecić przygotowanie fotografii rzetelnemu grafikowi, który zatroszczy się o to, by wszystkie miały idealny nastrój i korespondowały z układem strony.
Material design to kierunek bazujący na planarnych kolorach oraz na wykorzystaniu świateł i cieni. Google natchnęło się w tym przypadku standardowym papierem i atramentem. Nadrzędnym zadaniem było podniesienie zrozumiałości witryn, a także unowocześnienie braków, które były zauważalne w formie flat. Mówiąc w skrócie, material design to: umieszczenie w trójwymiarze (jednomyślnie z kolejnością elementów), prawdziwe oraz harmonijnie wkomponowane kolory (jeden ton główny oraz pozostały ton dodatkowy, przykładowo do wyróżnień), praktyczne ikonki (maksymalnie gładkie, z skromnymi zakończeniami linii, z użytkowaniem proporcji 2dp), fotografie oraz ryciny wektorowe (dobrane do nastroju strony internetowej; napis znajdujący się na fotografii musi znajdować się na gradiencie; ogólnie rzecz ujmując nie powinniśmy przedawkować z przyciemnianiem) i typografia oparta o kształt Roboto.
Większość posiadaczy Internetu bynajmniej nie przyjmuje od sprzedawców tego, czego potrzebują. Zaglądają na stronę i co spotykają? Niespecjalny projekt logo, mnóstwo bezużytecznych wpisów (jakie można przewijać w nieskończoność), a w ostateczności są zarzucani ulotkami informacyjnymi o tym, żeby bezwarunkowo zarejestrować się do newslettera, wybierać z wielu rabatów (jakie z całą pewnością za chwilę się nie będą aktualne) czy porozmawiać z zawodowcem (który co minutę podłącza się na czacie i mówiąc w skrócie nie jest to „żywa postać”). Odbiorcy potrzebują tego, by uzyskać emotywną więź z towarem czy jeśli to możliwe – ze sprzedawcą. Absolutnie nie chodzi w tym miejscu o „handlowanie się”, lecz opcję zaufania. Dobrym zamysłem jest zatem opowiedzenie cokolwiek o swojej firmie. Ostatnio określa się to wyrażeniem „storytelling”, czyli mówienie o takich sprawach, jak: kim się jest, co potrafi zaproponować ten wytwórca etc. Zaprezentowana metoda reklamy dużo szybciej dochodzi do nabywców oraz daje lepsze rezultaty niżeli irytujące okna, które wyskakują co chwilę.
Jeśli planujesz wiedzieć o wiele więcej, kliknij w odsyłacz tutaj – Ulotki reklamowe Toruń – a znajdziesz znacznie więcej informacji.