Home staging – jak powstał i co zmienia?

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa – rodzaje i zastosowanie
12 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
24 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, jeżeli wybieramy się na dyskotekę, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze opiera się także home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na poszukującym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, przypuszczalnie będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, a zatem powinno się się postarać, by nasz lokal wyglądał fantastycznie. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, toteż warto skontaktować się z ekspertami od home stagingu. Ale spokojnie – rozpocznijmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

45 lat temu….

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka firmy, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku kluczowej specjalności Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie poszukiwała patentów, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby dokładnie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszelkie niezbędne działania remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go tak, żeby nabywca mógł się nią zachwycić. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana dużo prędzej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Z czego to wynikało? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu oraz wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie ewentualnego kupującego jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz zyskiwała uznanie specjalistów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a branża zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a na pewno jest autorką szanowanych publikacji na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w USA i zagościł też w Wielkiej Brytanii, gdzie z reguły Brytyjczycy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki reality show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również zrozumieli, że mogą dużo zyskać gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po sumiennym zadbaniu o posesję.

W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. Wszystko przez to, że Polacy szukali na rynku pracy swojego miejsca i co za tym idzie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się właściwie każdego dnia, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy znaleźli się na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wypracowała dopracowany model, ale korzystający z niego musieli być przygotowanymi na wyzwania zmieniającej się mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie są jedynie prace wpływające pozytywnie na wygląd nieruchomości. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wcielenie w życie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnego nabywcy. Już w czasach wdrażania świeżej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może nakłonić ewentualnego Kontrahenta do sprawdzenia posesji. W dobie łatwego dostępu do internetu oraz wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Pamiętajmy, że stworzenie odpowiednich obrazów musi nastąpić już po właściwym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Podstawowe teorie Barbary Schwarz głosiły, że dużo zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Niesamowite jest to, jak wiele osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być smród w mieszkaniu – bez wątpienia odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej sięgnąć po specjalistów z biura nieruchomości, którzy dołożą wszelkich starań, aby nasza posiadłość wypadła okazale.

Zajrzyj na naszą stronę – wszystko o nieruchomościach – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.