Pojazdy uprzywilejowane – zostań zawodowym kierowcą

Adwokat Toruń - Adwokat sprawy rozwodowe - Adwokat sprawy karne - Adwokat sprawy cywilne - Dobry adwokat Toruń
Adwokat – zawód pełny pasji
21 marca, 2017
Depilacja toruń depilacja laserowa depilacja gorącym woskiem
Metody usuwania owłosienia – depilacja woskiem i depilacja laserowa
27 marca, 2017
Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Kursy dla kierowców ochrony karetek wozów strażackich Pojazdy uprzywilejowane szkolenia

Co zawiera kurs na pojazdy uprzywilejowane?

W sporej liczbie ośrodków zajmujących się trenowaniem metody jazdy mamy szansę wynaleźć ofertę zajęć dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od dłuższego czasu cieszą się dużym powodzeniem – zarówno te na ambulanse, jak również na samochody dla pracowników ochrony. Nic w tym dziwnego – mamy możliwość po nich bardzo szybko znaleźć pracę. Wspomniane kursy mają głównie przygotować kierowcę do sprawnego reagowania w różnorakich okolicznościach, nieraz bardzo wyczerpujących oraz wyjątkowych. Przeprowadzanie manewrów na ulicy, jazda z włączonym alarmem przez przejazdy na czerwonym świetle lub przekraczanie prędkości i nagłe omijanie przeszkód – to dopiero niektóre z zadań, jakie stoją przed uczestnikami. Przeważnie szkoleniowcom szczególnie zależy, żeby kierowca opanował zdolność przemieszczania się pojazdem wówczas, kiedy wydaje się, że to niewykonalne. Utrata kontroli w każdej sekundzie jest w stanie spowodować ciężki wypadek. Odbiorcami kursu są kierowcy, którzy planują działać w publicznych instytucjach zajmujących się ochroną ludzkiego zdrowia oraz życia, dozorowaniem porządku publicznego, transportowaniem wartości pieniężnych albo zatrzymywaniem pożarów.

Plan kursu zawiera zatem ćwiczenia prowadzone na różnych obszarach: na płycie poślizgowej pierścieniowej czy placu manewrowym. Kurs podstawowy trwa 14 godzin i obejmuje 6 godzin warsztaty teoretyczne oraz 8 godzin ćwiczeń praktycznych. Jakie problemy mają możliwość pojawić się na warsztatach? W szczególności z działu kodeksów ruchu drogowego, zagadnień występowania wypadków na ulicy, psychologii transportu albo metody jazdy w utrudnionych warunkach. Kurs kończy się oczywiście sprawdzianem z części akademickiej i części praktycznej.

Egzamin z części teoretycznej trwa 25 minut oraz zawiera 20 pytań w formie testu. Kierowca musi koniecznie odhaczyć trafnie jedynie jedną odpowiedź. Dobry wynik testu można zdobyć, jeśli przynajmniej 16 odpowiedzi jest prawidłowych.

Test z części praktycznej zawiera zrobienie koniecznych manewrów, m in. wymijania przeszkody czy zatrzymywania pojazdu na zakręcie. Jeżeli kursant niepoprawnie zrealizuje dwa razy to samo ćwiczenie, otrzyma ujemny wynik z testu.

Jakie są główne wymagania stawiane kursantom?

Na pierwszym miejscu jest przedstawienie prawa jazdy określonej kategorii. Naturalnie ktoś, kto zamierza być kierowcą – konwojentem bądź kierowcą wozu Straży Pożarnej, musi mieć doświadczenie. Uczestnikiem szkolenia mówiąc w skrócie nie może być w takiej sytuacji osoba, jaka chwilę temu uzyskała prawo jazdy. Liczba godzin pojedynczego kursu jest dostosowywana do kompetencji i zdolności każdego kandydata (kurs podstawowy, kurs uzupełniający). Obowiązkowym wymogiem jest też skończenie 21 lat i przedstawienie ważnego potwierdzenia od specjalisty medycyny pracy oraz od psychologa. Sprawdzą oni, czy nie ma jakiś przeciwwskazań do zatrudnienia jako uprawnionego kierowcy.

Jaki jest wpływ stresu na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym?

W czasie kursu wszyscy kursanci będą pozyskiwać wiedzę z obszaru psychologii przewożenia towarów. Na ćwiczeniach zaznajomią się z wątkiem stresu, jaki nadzwyczaj silnie oddziałuje na działanie za kierownicą. Jego podłożem potrafią być ekstremalnie przykre sytuacje na drodze albo sytuacje życiowe transportowanych pacjentów. Warsztaty z teorii mają za cel wytłumaczyć uczestnikom takie trudności, jak: wpływanie temperamentu na podejmowanie decyzji w czasie jazdy, ogromnego stresu, alkoholu i innych specyfików odurzających na umiejętność sterowania samochodem.

Psychologia transportu ujmuje elementy psychologii kognitywnej, psychologii osobowości, psychologii zdrowia oraz dużej liczby innych dziedzin. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych nie będzie sprawdzana dogłębna wiedza wszystkich zagadnień, bowiem jest to zadanie studiów podyplomowych. W ostatnim czasie niniejsza dziedzina prężnie się rozwija, bo bardzo wielu kierowców chce mieć dokładną specjalizację, np. zamierza przekazywać wartości pieniężne bądź chorych pacjentów do placówek zajmujących się ochroną zdrowia.

A z innej strony spora liczba psychologów jest zaciekawionych analizowaniem osób z prawem jazdy, jako grupy społecznej niezwykle narażonej na napięcia emocjonalne i przeróżne inne uciążliwości. Można tutaj wymienić choćby za dużą liczbę godzin spędzonych w samochodzie, utrudnione kontakty z rodziną (u kierowców działających w transporcie zewnętrznym) albo wyższe procentowo narażenie utratę zdrowia w wyniku wypadków.

Podział kierowców na grupy

Pierwsza grupa kierowców – tutaj będą zapisane te osoby, które doskonale znają kodeksy, mają utworzone właściwe nawyki i nie wywołują jakiegokolwiek ryzyka w trakcie prowadzenia pojazdu. Trenerzy będą opierać się na dwóch wartościowych stronach tych kierowców: wprawy rozpoznawania ryzyka oraz na chęci doskonalenia swoich umiejętności.

Druga grupa kursantów – w niej znajdą się kierowcy, którzy przypadkiem stwarzają zagrożenie dla pozostałych uczestników drogi. Chcą poprawić swoje błędy (mino, iż popełniają ich sporo), zamierzają uczyć się właściwego działania w skrajnych warunkach.

Trzecia grupa kierowców – do niej będą uczęszczali kierowcy, którzy rozmyślnie wywołują przeróżne zagrożenia oraz z pełną świadomością prowokują innych do odważnych zachowań. Równolegle planują skorygować swoje błędy i wykazują się wolą pogłębiania wiedzy i udoskonalania swoich umiejętności.

Jeśli zamierzasz wiedzieć dużo więcej, kliknij w link obok – kurs na pojazdy uprzywilejowane cena

Komentarze są wyłączone.