Pozycjonowanie lokalne w Google

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
Czerwiec 24, 2017
Kupujesz dom? Sprawdź szczegóły
Kupujemy dom. O tym należy pamiętać
Listopad 27, 2017

Obecnie przekonujemy się, że bez właściwego propagowania strony internetowej, widoki na dobre wyniki naszej firmy są dość małe. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google stworzyło złożony mechanizm, dzięki któremu dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Klientów z pobliża, potrzebne jest poprawne wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma sporo okoliczności, którymi zajmiemy się w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z określonego kręgu, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie oszacować, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez trudu sprawdzić, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka wskaże nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – ponad 95% Odbiorców szuka w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, żeby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Musimy poczynić co w naszej mocy, żeby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w późniejszym czasie, a ponad 80% używających nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż niezwykle istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy regularnie dodawać treść i dbać o to, żeby teksty były możliwie jak najlepszej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz pomyśleć nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej omówimy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wieści o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wtedy wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle znaczące będzie stworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do zakładania wizytówek zakładów, które operują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i konkretnej wiedzy.

Aby jeszcze zwielokrotnić swoje perspektywy na pozyskanie lokalnych Odbiorców, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać prawidłowo przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następnie, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy periodycznie je aktualizować. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej spółki unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy korporacji. Jeżeli już zadbaliśmy o tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz zredagować opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, na jakim szczeblu znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na sporą liczbę przychylnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Odbiorców oraz tworzenie handicapu nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.