Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia szczękowa
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna w budownictwie pasywnym
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Za sprawą map Google zdobywamy dostęp do lokalizacji firm z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może z łatwością znaleźć sprzedawcę ciekawych produktów bądź usług. Aby pojawić się na liście firm w konkretnej lokalizacji wystarczy zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wszystkich oferowanych usług Google należy wyszukać funkcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami założyć profil. Każdy następny etap przybliża nas do stworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić niezbędne dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej lokalizacja oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do korzystania. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Ostatnim krokiem jest weryfikacja, aby wizytówka została w pełni aktywna. Mając przygotowaną wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, aby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować własną wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje sporo różnych czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma odległość od użytkownika. Chcąc znaleźć sklep bądź usługi zwykle kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca zamieszkania, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa szansa na lepszy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem słowa kluczowego. Jeśli firma jest pozycjonowana pod konkretnym słowem kluczowym albo zawarta na jej witrynie treść zgadza się z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje udostępnione w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Podstawowe dane jak nazwa, telefon i adres  lepiej uzupełnić o kolejne równie ważne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do zapytania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki da się dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego warto zapisać kategorie i podkategorie, które wskażą użytkownikom oraz Google profil firmy, a więc jej zakres działań. Ważna jest też lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest także pozyskanie atrybutów. Atrybuty są zespojone z tym jak działa firma. Na przykład pokazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking albo czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie uzupełniamy sami, dlatego że dodawane są one na podstawie przesłanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać i co ważne, zawsze na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść unikalny opis, usługi, produkty i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, by zwrócić uwagę na najważniejsze zalety firmy, stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego warto skoncentrować się nad początkową częścią opisu. Co więcej dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto wpisać swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także być może przyciągnie większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje również publikowanie zdjęć i filmów. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają zamieszczenie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne wstawianie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Poprzez wpisy w wizytówkach Google dostarczamy klientom wartościowych treści, które mogą zachęcić ich do przejścia do naszej witryny albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, pod którym możemy linkować do wybranej witryny, np. podstrony z usługami albo innego wybranego miejsca. Tego rodzaju wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez wiele czasu (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet do roku), może być częścią marketingu treści, gdzie będziemy dostarczać klientom trochę ciekawej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki przenoszące wprost do wizytówki są dość ważnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, blogami, portalami lub pozostałymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić link odsyłający. Wartościowy profil linków wyśle Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wysokiej pozycji, dlatego że odnoszą się do niej różne wartościowe strony. Linkowanie ma więc korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.