Marketing internetowy – nowe możliwości

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak powstał i co zmienia?
Maj 18, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne w Google
Lipiec 30, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Oczywistym jest, że Internet daje nam mnóstwo możliwości w temacie promocji. Wygląda to na banał, ale w w tym konkretnym przypadku będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach potrzebna technika dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę on-line. W poniższym tekście opiszemy co to jest marketing w internecie i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby móc spokojnie wejść w płaszczyznę powiązaną z marketingiem w sieci, odświeżmy sobie najpierw jak działa sam marketing. Wiele czytelników stawia to na jednej półce z propagowaniem konkretnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma dać nam profity w postaci dotarcia z nasza ofertą do jak najszerszej grupy Nabywców. Żeby wcielić plany w życie, należy przywiązać wagę do wielu elementów, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W czasie trwania procesu, niezbędna będzie nieustanna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Konsumentów.

Marketing internetowy – podstawowe założenia

Rozwój technologii spowodował, że powstała odrębna gałąź marketingu – marketing on-line, zwany też e-marketingiem. Czemu jest tak ważny? Przedsiębiorcy i właściciele korporacji wchodzą z działalnością do internetu, aby zaczerpnąć korzyści z plusów sieci i przekonać do siebie kolejnych Nabywców. Marketing w sieci to ogół tych czynności, które znamy z powszechnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci internetowej. Jeśli nasze działania będą odpowiednie, to wtedy rozpoznawalność naszej spółki w sieci znacznie się poprawi, a nasz główny cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym odbiorem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, który wykorzystamy w e-marketingu jest witryna www naszej spółki. Z najważniejszych różnic między marketingiem offline, a marketingiem internetowym podkreślamy przede wszystkim rolę Konsumenta. Nie jest ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. publikowanie stanowiska na temat naszych operacji oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych operacji, z którymi zmierzymy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– emailing

Omawialiśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, natomiast w tym artykule skupimy uwagę na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dać sporo korzyści.

Content marketing – postaw na jakość

Ta gałąź marketingu w sieci będzie szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie nowych Odbiorców, ale szczególnie –  zbudowanie z nimi długookresowych i opartych na oddaniu relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing korzysta zwłaszcza na wydawaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednotorowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Klienta, który zechce zostać z naszą korporacją na stałe. Oczywiście wiele zależy w tym momencie od naszej grupy docelowej. Zawartość musi być przystosowana do jej zamiłowań, obyczajów oraz co również ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w przeróżnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę musimy przywiązywać do poziomu wstawianych przez nas treści. Jeżeli Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wówczas powiększy to perspektywy naszej firmy na bycie lepiej widocznym w wynikach wyszukiwania. Dbajmy o to, żeby treści były autorskie i niebanalne. Jak wynika z kawałka tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w szukanej branży, tudzież jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, potrafi znacząco wpłynąć na hipotetycznych Odbiorców. Przy wyborze influencera trzeba się kierować działką, w której się obracamy. Gdy chcemy reklamować sklep z ciuchami, w takiej sytuacji świetnym wyjściem jest zaangażowanie influencera, który pisze bloga na temat mody.

W odnalezieniu przydatnego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Pamiętaj o tym, żeby przed zatrudnieniem człowieka do lansowania Twojej firmy, przejrzyście ustalić cele i przemyśleć jaki budżet możesz na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zatrudnienie influencera musi być elementem olbrzymiej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Wiele korzyści, ale również sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma dać plony. Nasze działania muszą być sumiennie ułożone, a później nieustannie musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.

Wszystko o marketingu w internecie – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.